Minna Isoaho

Poliittinen kulttuuri

Kiskobussiliikenteen kehittämisestä

Yhdistyksemme on antanut Liikenne- ja viestintäministeriölle lausunnon ehdotuksesta osto- ja velvoiteliikenteen kehittämiseksi 2020 – 2022. Lisää lausuntoja on tulossa, ja osa niistä saattaa näkyä LVM:n netissä vasta tämänpäiväisen määräajan päättymisen jälkeen.

Maakunnille myös vastuuta junaliikenteestä

Toimittaja Timo Riistaniemi käsitteli (11.9.) ansiokkaasti vanhan rautatiekaluston uusiokäyttömahdollisuuksia. Mainittujen Joensuu – Pieksämäki/ Nurmes -junavuorojen lisäksi uudistetut Sm-yksiköt tosin kelpaisivat mainiosti myös vaihdottomalle yhteydelle Joensuu – Oulu. Näin junien sähkötekniikkakin tulisi hyödynnetyksi.  

Touko Aalto: "sihteeri hoitaa"

 

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto ei ollut halukas kertomaan omia tuntemuksiaan Ylen gallupista, jonka mukaan puolueen suosio on laskenut. Sihteeri kuulemma hoitaa moiset kommentit (0:20 – 1:37) sen lisäksi, että entinen puoluejohtaja kertoo ihan itse omia näkemyksiään.

Oikeusasiamies ei pettänyt odotuksiani

Johdanto

Aivan alkuvuodesta kirjoitin blogin Eduskunnan oikeusasiamies tutkii, jossa selostan Joulun välipäivinä kirjoittamani blogin jalostamisesta kanteluksi Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Kantelun kohteena on muuan työvoimahallinnon asiantuntijatehtävän täyttäminen ja sen yhteydessä ilmenneen ongelmat valtion atk-järjestelmiä käyttäessäni.

Kommenttiosastolla Niko Kaistakorpi valelee öljyä laineille:

Otso Kivekäs ja vaihtoehdot

Helsingin kaupunginvaltuuston vihreän ryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs kirjoitti äskettäin blogissaan Sörnäisten autotunnelista. Kivekkään blogin kommentit julkaistaan vasta, kun ne on hyväksytty.

Reetta Putkosen ”Pisara-totuuksia”

Helsingin kaupungin liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö Reetta Putkonen reagoi Helsingin Sanomien mielipidesivulla 15.8.2018 lehden pääkirjoitukseen 9.8.2018. Putkonen kirjoittaa myös Pisara-radasta:

Töölönlahden Sanomat: Raideliikenne ei parane vastakkainasettelulla

Pääkaupunkimme valtalehti julkaisi eilen pääkirjoituksen, jossa käsitellään Helsingin ratapihan sekä lähi- että kaukojunia haittaavaa ahtautta. Kirjoituksessa myös kannatetaan Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmän esitystä raidehankkeiden entistä pitkäjänteisemmästä suunnittelusta (nykyäänhän päättäjien ”visiot” rajoittuvat lähinnä oman vaalikauden mittaiseksi). Pitkäjänteisyyden tarpeesta on helppo olla samaa mieltä.

Malmin lentoasema ja maan tapa

 

1. Johdanto

Päivitin toissa päivänä vuoden takaista esitystäni sekä Malmin lentoaseman että Vartiosaaren huvilayhdyskunnan pelastamisesta tuholta. ”Syytetyn” ”oman tunnustuksen” perusteella esitykseni Ilmalan ratapihan kattamisesta ja päällyksen rakentamisesta asuntoalueeksi on mahdollinen. Epäilemättä myös Vartiosaari on pelastettavissa, jos haluja on.

Näin pelastetaan Malmi ja Vartiosaari, osa 2

Melko tarkkaan vuosi sitten kirjoitin Malmin lentoaseman ja Vartiosaaren pelastamisesta asuntorakentamiselta. Perustelin ehdotustani sillä, että tuolloinen Helsingin vihreä pormestariehdokas ja nykyinen apulaispormestari Anni Sinnemäki kertoi toivovansa Vartiosaaren rakentamatta jättämistä.

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä